بان کی مون: موعد به رسميت شناختن فلسطين فرا رسيده است
(Iranian Forum) تالار ایرانی
تاریخ و فرهنگ و هرچیزی که شما دوستش دارید ------- History and culture, and whatever you love you
... . ...

بان کی مون، دبير کل سازمان ملل، می گويد: پايان دادن به اختلاف اسراييل و فلسطينيان و يافتن راه حلی به منظور وجود دو کشور هدف بزرگی است که تاکنون به انجام نرسيده، ولی موعد آن رسيده است. به اين دليل اولويت مشترک ما بايد ايجاد شرايط برای از سر گيری گفتگوها جهت حل مسائل موجود باشد. در منشور سازمان ملل متحد به روشنی آمده است که به رسميت شناختن يک کشور و عضويت در سازمان ملل متحد از اختيارات اعضا سازمان است.

دبير کل سازمان ملل اين سخنان را در آستانه شصت و ششمين مجمع عمومی سازمان ملل که هفته آينده برگزار می شود، ادا کرد. در حالی که انتظار می رود فلسطينيان هفته آينده درخواست عضويت کامل در سازمان ملل متحد را به سازمان ارائه دهند، شيوه طرح اين درخواست در چند روز آينده اعلام می شود.

رياض منصور می گويد: تصميم نهايی در مورد شيوه ای که ما دنبال خواهيم کرد در چند روز آينده اتخاذ می شود. يا از طريق شورای امنيت خواهد بود برای عضويت کامل، يا از طريق مجمع عمومی. ما همچنان به سمت عضويت در سازمان ملل که سرانجام ما را به شورای امنيت می برد، حرکت می کنيم.

در حالی که فلسطينيان تلاش می کنند به سازمان ملل متحد بپيوندند و به عنوان يکی از اعضای سازمان رسما مورد شناسايی قرار گيرند اسرائيل و ايالات متحده می گويند ايجاد يک کشور مستقل فلسطينی تنها از طريق مذاکره مستقيم ممکن است.

رياض منصور می گويد: ما می دانيم يک کشور قدرتمند نمی خواهد که ما از طريق شورای امنيت رسميت پيدا کنيم زيرا حق وتو دارد ولی ما اميدواريم خواست فلسطينيان و حق قانونی آنان به پيوستن به جامعه ملل باعث شود ما بتوانيم به عضويت سازمان ملل در آييم.

گزارش ها حاکی از آن است که محمود عباس، رهبر تشکيلات خودگردان فلسطينی، روز ۲۳ سپتامبر درخواست عضويت به سازمان ملل متحد را تسليم سازمان، خواهد کرد.

در خبری ديگر يک ديپلمات عرب گفته است کشورهای عرب از ارائه پيش نويس قطعنامه محکوميت اسراييل در زمينه فعاليت های هسته ای، منصرف شدند.

قرار بود پيش نويس اين قطعنامه در کنفراس عمومی ساليانه آژانس بين المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد به بحث گذارده شود. کنفرانس ساليانه اعضای آژانس هفته آينده در وين، پايتخت اتريش، برگزار می شود.

براساس اين پيش نويس از اسراييل خواسته می شد به کشورهای عضو پيمان منع گسترش سلاح های هسته ای بپيوندد.

پيشنهاد نمادين مشابهی نيز در سال ٢۰۰۹ به نشست عمومی اعضای آژانس بين المللی اتمی سازمان ملل متحد ارائه شده بود که با اکثريت ناچيزی به تصويب رسيد و سروصدای زيادی به پا کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : جمعه 25 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
................... <

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل PageRank ..................
امکانات جانبی
...................................................... .........................................................
پرديس باكس