«هکرها بيش از ۲۰۰ جواز ديجيتال را ربوده اند»
(Iranian Forum) تالار ایرانی
تاریخ و فرهنگ و هرچیزی که شما دوستش دارید ------- History and culture, and whatever you love you
... . ...

منابع مطلع از حفاظت شبکه اينترنت می گويند که در جريان حمله هکرها به شبکه « ديجی نوتار» ( Digi Notar ) که حدود پنج هفته پيش روی داده، علاوه بر وب سايت هايی که با شناسه گوگل فعاليت می کنند وب سايت های ديگری که روی شبکه ياهو، مرورگر موزيلا فايرفاکش و تور هستند نيز ربوده و جعل شده اند.

به گزارش وب سايت تخصصی « کامپيوتر ورلد » در جريان رخنه هکرها به سيستم داخلی شرکت هلندی «ديجی نوتار» که يکی از موسسات بين المللی ثبت جواز ديجيتال است بيش از ۲۰۰ جواز يا نشانه اينترنتی به دست سارقان افتاده و توانسته اند در اين وب سايت های رخنه کنند.
 

 

اين رقم بسيار بيشتر از تعدادی است که موسسه « ديجی نوتار» در روزهای گذشته اعلام کرده بود و علاوه بر وب سايت هايی که با شناسه گوگل فعاليت می کنند شامل وب سايت هايی روی شبکه ياهو، موزيلا و تور نيز می شود. اوايل هفته جاری يک سخنگوی شرکت «ديجی نوتار» گفته بود که فقط حدود ۱۰ جواز ديجيتال هک و ربوده شده است.

کارشناسان حفاظت شبکه اينترنت می گويند که شبکه «تور» سيستمی است که به کاربران اجازه می دهد به شکل ناشناس به شبکه اينترنت وصل شوند و معمولا در کشورهايی مورد استفاده قرار می گيرد که حکومت آنها شبکه اينترنت را به شدت سانسور و کنترل می کند.

وب سايت «کامپيوتر ورلد» در ادامه گزارش خود می نويسد که يکی از مقامات شرکت «موزيلا فايرفاکس» روز گذشته گفت که «ديجی نوتار» به آنها اطلاع داده که در ماه ژوييه نسخه های هک شده و جعلی از بخشی از صفحات اين شبکه توسط هکرها به راه افتاده ولی «ديجی نوتار» به سرعت متوجه اين حملات شده و اين وب سايت های جعلی را از کار انداخته است.

روز گذشته بررسی موارد جعلی در شبکه «کروميوم» نشان داد که حدود ۲۵۰ جواز جعلی روی اين شبکه فعال شده است ولی هنوز مشخص نيست که آيا تمام اين جوازها با استفاده از هک کردن سيستم شرکت «ديجی نوتار» راه
اندازی شده يا نه.

وب سايت «کامپيوتر ورلد» يادآوری می کند که شرکت هلندی «ديجی نوتار» که اوايل سال جاری توسط کمپانی آمريکايی «واسکو» خريداری شده در روز نوزدهم ماه ژوييه متوجه شد که سيستم درونی اين شرکت هک شده وسارقان برای خود جوازهای ديجيتالی جعل کرده اند که روی شبکه های مختلف می تواند راه اندازی شود.

شرکت «ديجی نوتار» در بيانيه های خود فقط به راه اندازی وب سايت های جعلی روی شبکه گوگل اشاره کرده است و عذرخواهی اين شرکت فقط پس از آن منتشر شد که تعداد زيادی از مشترکان جی ميل در مورد بروز موارد مشکوک به شرکت گوگل گزارش داده بودند.

با يک چنين سوابقی اکنون بسياری از کارشناسان ايمنی و حفاظت اينترنت معتقدند که شرکت «ديجی نوتار» احتمالا تمام حقايق را در مورد ابعاد اين حملات اعلام نکرده است. شايد شبکه های ديگر مثل «مايکروسافت»، «ياهو» و«پی پل» نيز در اين حملات ضربه خورده باشند و جوازهای جعلی که هکرها به دست آورده اند هنوز روی اين شبکه ها فعال باشند.

به گزارش وب سايت «کامپيوتر ورلد » برخی از کارشناسان حفاظت شبکه اينترنت معتقدند که اين حمله هکرها توسط يک دولت سازماندهی شده است. در يک چنين حالتی انگشت اتهام به سوی حکومت ايران نشانه رفته است که با خلق وب سايت های جعلی می تواند مکاتبات و ارتباطات کاربران را کنترل کند.

روز دوشنبه شرکت گوگل اعلام کرد که وب سايت های جعلی که روی شبکه گوگل راه اندازی شده اند بيش از همه کاربران را در ايران هدف گرفته اند و بنابراين بعيد نيست که حکومت ايران اين حمله را سازمان داده باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 13 شهريور 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
................... <

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل PageRank ..................
امکانات جانبی
...................................................... .........................................................
پرديس باكس