(Iranian Forum) تالار ایرانی
تاریخ و فرهنگ و هرچیزی که شما دوستش دارید ------- History and culture, and whatever you love you
... . ...

متولد 6 آبان 1352 مشهد.


برای اولین بار با ایفای نقش اصلی در فیلم « آخر بازی » (همایون اسعدیان، 1379) سینما را تجربه کرد و برای بازی در همین فیلم هم کاندید سیمرغ بلورین از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شد. اما بعدها با وجود اینکه هیچگاه در شکل و شمایل نقش اول ظاهر نشد، اما توانست بازیهای در خور توجهی از خود در قالب نقش مکمل در فیلم های مختلف به جا بگذارد.

 

 



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

در نخستين روز از سال ۱۳۹۰ خورشيدی، و روز اول دهه۹۰، به شما در برنامه ديگری از مجموعه برنامه های «نمای دور، نمای نزديک» خوش آمد می گويم نوروزتان فرخنده و پيروز باد.

برنامه اين هفته را به مناسبت روزی که در آن هستيم، به مروری بر نوروز و نوروز خوانی در موسيقی ايرانی اختصاص داده ايم، و البته مروری هم خواهيم داشت بر تعدادی از ماندگارترين های آثار موسيقی ايران، که با موضوع نوروز به خاطره جمعی ايرانيان پيوسته اند.

 

از راست غلامحسین بنان، دلکش و جواد بدیع زاده

از راست غلامحسین بنان، دلکش و جواد بدیع زاده



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

محمدعلی ورشوچی، هنرمند باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران روز سه‌شنبه نهم فروردین در سن ۸۶ سالگی درگذشت.



ادامه مطلب...

تاريخ : چهار شنبه 10 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

 در لغت نامه ی دهخدا زیر عنوان «پانته آ» بر اساس روایت «گزنفون» آمده است که هنگامی که مادها پیروزمندانه از جنگ شوش برگشتند، غنائمی با خود آورده بودند که بعضی از آنها را برای پیشکش به کورش بزرگ عرضه می کردند. در میان غنائم زنی بود بسیار زیبا و به قولی زیباترین زن شوش به نام پانته آ که همسرش به نام « آبراداتاس» برای مأموریتی از جانب شاه خویش رفته بود . چون وصف زیبایی پانته آ را به کورش گفتند ، کورش درست ندانست که زنی شوهردار را از همسرش بازستاند. و حتي هنگامی که توصیف زیبایی زن از حد گذشت و به کورش پیشنهاد کردند که حداقل فقط یک بار زن را ببیند، از ترس اینکه به او دل ببازد، نپذیرفت. پس او را تا باز آمدن همسرش به یکی از نگاهبان به نام «آراسپ» سپرد . اما اراسپ خود عاشق پانته آ گشت و خواست از او کام بگیرد، بناچار پانته آ از کورش کمک خواست.. 

تابلویی که می بینید، اثر «وینسنت لوپز» نقاش اسپانیایی قرن 18 روایت کننده ی یکی از داستان های تاریخ ا



ادامه مطلب...

تاريخ : یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

چسبیده به قصر بزرگ بیشابور، بازمانده های  آتشکده ای از همان زمان دیده می شود که هر چند نگاشت (نقشه) چهار گوش آن دارای آیین ایرانی است، از شگردهای ساختمانی روم بهره برداری کرده است. سازمایه های آذینی آن مانند سرهای گاو نر پشت در پشت به روشنی از شوش یا تخت جمشید رونوشت شده است. در بیشاپور تنها سازه های فرمانروایی در بخش شمالی شهر از زیرخاک بیرون آورده شده اند. این سازه ها را کاخی با نیایشگاه کناری آن به شمار می آورده اند ولی به گمان بسیار یک آتشکده بزرگ با یک میانسرا (حیاط) دارای در و راست گوشه (مستطیل) در گوشه جنوب شرقی بوده است. این میانسرا(حیاط) به ایوانی که هنوز کنده کاری نشده  می رسد و در پشت آن تالار بزرگ چلیپایی  بوده است که زمانی بر بخش میانی آن بزرگترین گنبد ساسانی (به کلفتی  ۲۲ متر) زده شده بوده است. این سازه شاید جایی پاک بوده است.





تاريخ : پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
................... <

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل PageRank ..................
امکانات جانبی
...................................................... .........................................................
پرديس باكس