(Iranian Forum) تالار ایرانی
تاریخ و فرهنگ و هرچیزی که شما دوستش دارید ------- History and culture, and whatever you love you
... . ...

روز سه شنبه جایزه مهم آزادی مطبوعات کشور آرژانتین به هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا اعطا شد. این جایزه در شرایطی به آقای چاوز اعطا می‌شود که وی یکی از مخالفان سرسخت آزادی مطبوعات در داخل کشور و در سطح جهان است.

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 13 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

روز شنبه در ادامه اعتراضات و خشونت‌ها به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن توسط تری جونز، کشیش آمریکایی، کابل شاهد یک حمله انتحاری بود و در شهر قندهار نیز در جریان یک تظاهرات دست‌کم ۵ نفر کشته و ۴۶ نفر دیگر زخمی شدند.

 



ادامه مطلب...

تاريخ : شنبه 13 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

عفو بين‌الملل با صدور بيانيه‌ای نسبت به بروز فاجعه‌ای انسانی در کشور ساحل عاج هشدارداد. اين در حالی است که نيروهای هوادار آلاسان واتارا، رئيس جمهوری مورد حمايت سازمان ملل در آستانه‌ی تصرفِ کاملِ ابی‌جان، پايتخت ِ تجاری ـ اقتصادی کشور هستند.

در اين باره، سالواتوره ساگوئِز، پژوهشگر غرب آفريقا در سازمان عفو بين‌الملل می‌گويد: طرف‌های متخاصم بايد فوراً از هدف قرار دادن افراد غيرنظامی خودداری کنند و جامعه‌ی بين‌الملل نيز اقدام عاجلی برای حفاظت از جان غيرنظاميان به مورد اجراء بگذارد.

درگيری‌های شبانه‌روز گذشته در ابی‌جان دست‌کم ۵۰۰ کشته بر جای گذاشته است.

بر اثر درگيری‌های پنج ماهه، پس از انتخابات رياست جمهوری در ساحل عاج، تاکنون بيش از يک ميليون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.





تاريخ : جمعه 12 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه، در سفر به توکيو پايتخت ژاپن خواستار بازنگری و اصلاح قوانين مربوط به کاربرد انرژی هسته‌ای شد. آقای سارکوزی پيشنهاد کرد که به اين منظور يک گردهمايی جهانی در ماه مه ميلادی در فرانسه برگزار شود.

نيکلا سارکوزی، نخستين رهبر خارجی است که از هنگام وقوع زمين‌لرزه و سونامی از ژاپن ديدن می‌کند. اين فاجعه‌ی طبيعی نزديک به ۲۸ هزار کشته و افزون بر ۳۰۰ ميليارد دلار خسارت به بار آورده است.

امروز، جمعه، بحران هسته‌ای ژاپن وارد چهارمين هفته خود می شود و با توجه به افزايش تشعشعات راديو‌اکتيو، مقام‌های رسمی هيچ اميدی به يافتن راه‌حلی عاجل برای اين مشکل ندارند.





تاريخ : جمعه 12 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

روزنامه فایننشال تایمز، در یادداشتی به این موضوع پرداخته است که گرچه برقراری منطقه ممنوعه پرواز بر فراز خاک لیبی طی هفته گذشته توانسته است از حملات نیروهای دولتی به غیرنظامیان و کشتار مردم جلوگیری کند اما این اقدام باعث سقوط حکومت نشده است.



ادامه مطلب...

تاريخ : جمعه 12 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط یک ایرانی

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
................... <

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل PageRank ..................
امکانات جانبی
...................................................... .........................................................
پرديس باكس